De kracht van jezelf zijn en de verraderlijke verleidingen van het leven.

Reclames ergeren me soms. Of eigenlijk best vaak. Ze verdraaien de waarheid, proberen ons in te palmen, verleiden ons tot onnodige aankopen. Zijn vals, oneerlijk, bedrieglijk en ronduit nep.

Social media ergert me soms. Maar soms biedt social media mij de mogelijkheid om me te verzetten tegen bijvoorbeeld reclame. In dit geval was het reclame van Zalando. En wat deed ik ermee? Ik verzette me met....RECLAME. Reclame voor mijn blog. 

Dit was de schitterende reclame van Zalando:

Wees vooral zoals topmodel Hanne. Hanne die bakken met geld krijgt om dure kleren te verkopen. Ze is letterlijk een levende kledinghaak. Hanne werkt en doet het goed. Hanne is goed bezig. Volgens Zalando is Hanne niet bang om outside the box te denken. Ze kan (wederom volgens Zalando) creatief denken en geeft bij Zalando 375 euro uit om een herenvest, een bloemenjurk en een paar sandalen te kopen. De sokken? Dat staat niet op de site vermeld. Ik denk dat je daar ook al gauw 15 euro voor neertelt. Zalando vertelt in deze reclame dat we oplossend en creatief denken door 375 euro uit te geven aan kleren. Zo kunnen we onszelf zijn.

Mijn antwoord hierop? Nou dit:
Voor 300 euro koop ik een brommer op Marktplaats en rij ik naar de Bristol/ C&A of whatever, koop voor 74 euro een halve garderobe, hou 1 euro over voor een ijsje, hou m'n wenkbrauwen EN zie er ook nog eens verdomd goed uit...
Das pas out of the box denken...
Flut Zalando.
Dus Hanne, wil je echt leren out of the box denken? Check dan: www.mindfullofwhat.blogspot.nl


De tussenstand wat betreft likes: 151 voor mij, 150 voor Zalando (waaronder ook een paar huilers en uitlachers...maar dat terzijde).

Likes zijn niet belangrijk in ons leven. Maar soms zijn ze wel handig. Want wat zegt dit nu? Zijn we blij met de reclame van Zalando? Sommigen wel, anderen duidelijk niet. Ik kreeg hele leuke reacties op mijn antwoord richting Zalando. Ik voelde me daardoor gesterkt in mijn verzet en eigenzinnigheid. We willen zeker authentiek zijn. Tuurlijk. We willen 'out of' of outside the box'
 denken. Maar dat is nu juist NIET ingaan op de verleiding van een grote verkoper van dure merken.

Creatief denken is mooi zijn met minder. Oplossingen vinden en NIET zomaar je beurs trekken en peperdure kleren bestellen. 'Out of the box' is niet gelijk aan sokken in je sandalen. Sokken in je sandalen is wel redelijk rebels en doen waar je zin in hebt  (ook al ziet het ietwat raar uit, maar dat mag). 'Out of the box' denken is denken in oplossingen en niet in problemen. Wat los je in godsnaam op met sokken in je sandalen?

Oh ja....koude voeten. Nou dan zeg ik: Hanne Chapeau! Maar dat kun je ook oplossen met sandalen voor 25 euro en sokken van 1,99 van de Zeeman.

Wil je meer weten over de verleidingen van het leven en trouw blijven aan jezelf? Mooi! Binnenkort lees je meer...hou Mind Full of What maar goed in de gaten...

Liefs,

Joyce

Reacties

Populaire posts van deze blog

Even afdwalen...

Alles over aangeleerde hulpeloosheid en hoe de olifant eindelijk kon ontsnappen....