Hoe 2019 jouw leven gaat veranderen en meer dingen waar je gelukkig van zal worden.


Mij zegt het niks, zo'n nieuw jaar. Het cijfertje verandert, maar verandert de rest ook? Verandert mijn leven ineens omdat het weer eens januari is? Nee, toch? 
Het is in de tussentijd al 7 januari en alles is nog steeds hetzelfde. Ik ben nog steeds mega gemotiveerd en ik wil ervoor gaan. Elke dag opnieuw. Waarvoor? Voor het beste en het mooiste! 

Hoe eindigde 2018 voor jou? Was je happy? Tevreden? Blij? Fantastisch! Ga zo door!! 

Of leverde het einde van het jaar jou verdriet? Teleurstelling? Waren het donkere dagen en deed de kerstverlichting jou niks? 

Dat is dan heel mooi, want speciaal voor jou schrijf ik dit blogbericht. Omdat het zo moeilijk was. Omdat het zo zwaar was. Omdat het zo vervelend was. Omdat je zo verdrietig was. Voor jou wil ik er dit kleine uurtje zijn. Voor jou tik ik de energie uit mijn vingertoppen. Voor jou hamer ik ijverig op de toetsen. 

Omdat je beter verdient. 

En voor jou verander ik de regels. Voor jou verandert er namelijk wel iets in januari van 2019. Wat er gaat veranderen? 

Jij. 

En wel binnen vijf minuten. 

Het enige dat je moet doen is geloven. Geloven in de magie van jezelf. Want je bent wonderbaarlijk briljant en fantastisch uniek. De vervelende dingen die zijn gebeurd, waren een test. Een test voor je doorzettingsvermogen en mentale capaciteiten. Je hebt bewezen dat je de ergste stormen kunt doorstaan en nu ben je klaar voor jouw geluk. Je bent beter dan 2018. Mooier dan 2017. Slimmer dan 2016. En geweldiger dan 2015. En weet je wat het mooie is? 

Als je hiervan doordrongen bent, zullen de komende jaarwisselingen jou ook niets meer doen. Het zijn gezellige momenten, maar je hoeft die wisselingen niet meer te koppelen aan hopen op beter en het vastleggen van nutteloze goede voornemens. Als jouw innerlijke motor eenmaal goed warm is gelopen, ben je niet meer te stoppen. 

Vanaf januari 2019: 

  • Verdien je alleen maar respect. 
  • Pik je dus geen respectloos gedrag van anderen. 
  • Neem je nooit genoegen met minder. 
  • Leg je geen verantwoording meer af. 
  • Volg je jouw eigen intuïtie, jouw eigen pad. 
  • Ga je niet mee in de negativiteit van een ander. 
  • Omring je jezelf alleen met mensen die echt bij je passen.
Een jaar verandert niets. Jij kan wel veranderen. En echt...dat kan dus binnen vijf minuten. Het enige dat je moet doen, is geloven in wat je tegen jezelf zegt. Zeg je dat je te min bent, dan ben je dat ook. Maar zeg je dagelijks dat je een toppertje bent, dan verander je ook in een toppertje!! Want als jij zelf al niet in jezelf gelooft....wie moet dat dan wel doen? 

Juist...

Wat als jouw geschiedenis was vastgelegd in boeken? Bladzijden vol letters. Bevatten de hoofdstukken dan vooral woorden zoals 'ongeloof' en 'verdriet'? 'Tegenslag' en 'ongeluk'? Of vind ik er misschien ook verhalen met woorden als 'schaterlachen' en tranen van geluk in plaats van verdriet? En staan er heldhaftige reddingen en behaalde doelen in beschreven? Ik weet zeker van wel. 


En wat als je al jaren voor een afgesloten deur staat met je dozen vol boeken vol verhalen over jou? Wat als je toch echt niet verder komt, hoe hard je ook aan die verdomde afgesloten deur rukt? 

Wat als ik je vertel dat de oplossing echt ontzettend simpel is? 

Je moet namelijk niet trekken, maar duwen. 

Want dan merk je dat de deur de hele tijd open was. Hij was absoluut niet op slot. De handeling om hem te openen was zo ontzettend simpel. Te simpel voor woorden. 

Precies dat. 

Hou dus op met piekeren en twijfelen aan jezelf. En duw jezelf uit het dal. Je bent namelijk altijd al de sleutel voor die deur. Laat je niet opsluiten door zogenaamd vertrouwde situaties die je eigenlijk alleen maar kwaad doen. Kom uit de sleur, de nare relatie, de slechte gewoontes en open die deur. Want voorbij die drempel begint het leven pas echt. 

Liefs, 

Joyce





Reacties

Populaire posts van deze blog

Alles over aangeleerde hulpeloosheid en hoe de olifant eindelijk kon ontsnappen....

Wat is vandaag de dag nog echte schoonheid?

Vandaag doen we niets en gaan we nergens naar toe.....ga je mee?